poniedziałek, 16 marca 2020

Radioddity GD-77 eliminator baterii

Radio ma już swoje lata, nie pamiętam, 2 lub coś koło tego. Oryginalna bateria nie powalała jakością/pojemnością dlatego była ładowana dość często, aż któregoś dnia postanowiła się zbuntować.



Pakiet składający się z dwóch ogniw spuchł i nie chciał się ładować, więc oczywistym stało się że jest dawca do eliminatora.




Założeniem było podłączenie do czegokolwiek o napięciu od 7 do 16V z czego miałaby być zasilona przetwornica w oparciu o RT7272B.


Napięcie wyjściowe z przetwornicy to 8,25V, bo akurat takie miałem rezystory do dzielnika R1 R2. Napięcie jest tylko o 0,15V niższe niż maksymalne z w pełni naładowanych akumulatorów, więc problemu nie będzie.





Ze względu iż większość urządzeń niskonapięciowych mam zasilane gniazdami i wtyczkami DC 5,5x2,1 mm, postanowiłem wykorzystać takie gniazdko.


Ale... jest jedno ale. O ile można z takiego rozwiązania korzystać w aucie, to nie pomyślałem o zasilaniu takiego eliminatora ze zwykłej ładowarki domowej ;). Za szybko to wykombinowałem, dlatego trzeba to rozwiązanie potraktować jako przejściowe lub prowizoryczne. O poczynionych zmianach poinformuję, chodź zmiany będą jedynie w połączeniu styków zasilających eliminator.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz